Mi az e-GFB
Az e-GFB egy új, a piacon jelenleg egyedülálló, teljes mértékben elektronikus ügyintézésen alapuló termék. Ennél a módozatnál nemcsak a szerződés megkötése lehetséges egyszerűen és kényelmesen az interneten keresztül, hanem a további ügyintézés is: a 2011. január 1-jétől induló ügyfélportálon keresztül a szerződés módosítása, a díjak fizetése, valamint a kárbejelentés is elektronikusan, teljesen automatizáltan működik majd. Ezen kívül valamennyi törvényileg előírt kommunikációt, amelyek eddig postai úton történtek, az e-GFB esetében felváltja az elektronikus kapcsolattartás. Így például a díjigazoláshoz elektronikus formában jutnak az ügyfelek, amit bármikor – akár többször is – letölthetnek és kinyomtathatnak.
Mi a különbség a bankkártyás, átutalásos és lehívásos díjfizetések között?
Bankkártyás díjfizetés: A www.allianz.hu oldalon található Online díjfizetés gombra kattintva, a szerződésszám és születési dátum (cégek esetében adószám) megadásával tudja lekérdezni a esedékes fizetendő díjat, ahol a következő lépésben a bankkártya adatok megadásával be is fizetheti a díjat.
Felhívjuk figyelmét, hogy biztosítási díjának kiegyenlítésére legkorábban a kockázatviselés kezdetének időpontját követően nyílik lehetősége. (Amennyiben a 2010-es KGFB kampány során kötött biztosítási szerződést, úgy arra 2011. január 1. után tud díjat online befizetni.)
Lehívásos díjfizetés: A biztosító automatikusan lehívja bankszámlájáról a gyakoriságnak megfelelő esedékes díjat. Ehhez önnek az ajánlatkészítéskor a lehívásos díjfizetést kell választania, meg kell adnia a bankszámlaszámát, amiről a díjakat fizetni szeretné, majd saját bankjához egy Csoportos beszedési megbízást kell eljuttatnia.
Átutalásos díjfizetés: A biztosítási díj átutalásáról önnek kell gondoskodnia. (ez a díjfizetési mód e-GFB esetében NEM választható)
Milyen esetekben fizet a biztosító helyett a MABISZ Kártalanítási Számla?
Kártalanítási Számla kezelője, a MABISZ GKI áll helyt olyan káresemények esetében, amelyekben a kötelező gépjármű felelősségbiztosítást művelő biztosítók egyike sem kötelezhető – fedezet hiányában – a kár megtérítésére. A biztosítási szerződéssel nem rendelkező üzembentartó gépjárműve által a Magyar Köztársaság területén okozott kár esetén. A károsult kárát a Kártalanítási Számla kezelője akkor is köteles megtéríteni, ha a kárt forgalomba nem helyezett vagy a forgalomból kivont gépjárművel okozták. (A biztosítással nem rendelkező üzembentartótól a Kártalanítási Számla a kártérítés teljes összegét és költségeinek megtérítését követelheti.) Az ismeretlen gépjárművel a Magyar Köztársaság területén okozott személyi sérüléses kár esetén (a kártalanítási kötelezettség nem terjed ki az ismeretlen üzembentartó által a gépjárműben, az útban, az út tartozékát képező közlekedési műtárgyakban, az elektromos és a hírközlési berendezésekben és egyéb közművekben, ezek tartozékaiban, valamint a reklámhordozó eszközökben okozott károkra). A külföldi károsult kárát a Kártalanítási Számla kezelője kizárólag akkor téríti meg, ha a károsult országában magyar állampolgár részére a baleset időpontjában hasonló esetben kártalanítás jár. Ha a Kártalanítási Számla kezelője és a biztosító között, illetőleg az érintett biztosítók között vitás az, hogy ki köteles a vétlen károsult kárát megtéríteni, a kártérítés összegét a Kártalanítási Számla kezelője megelőlegezi, és utólag a károkozó biztosítójával elszámol. Figyelem! A károsult – a kár bekövetkeztétől számított – 30 napon belül köteles bejelenteni az ismeretlen gépjármű által okozott káreseményt a Kártalanítási Számla kezelőjének. Ha a károsult a bejelentési kötelezettségének önhibájából nem tesz eleget, és emiatt lényeges körülmények kideríthetetlenné válnak, a Kártalanítási Számla kezelőjének fizetési kötelezettsége nem áll fenn.
Mire kell figyelni a kötelező felelősség biztosítás online megkötésénél új autó esetén?
Ha a biztosítási szerződést a forgalomba helyezés előtt kötik meg, akkor a rendszám megadása nélkül lehet megkötni a szerződést. Ez esetben az alvázszám azonosítja majd a gépjárművet. Fontos, hogy a rendszámot mielőbb pótolni kell, amelyet elegendő e-mailben megküldeni részünkre a szerződés azonosító adataival együtt
Mi a teendő, ha gépjárművel külföldre utazom?
Külföldre utazáshoz szükséges úgynevezett nemzetközi zöld kártyát kiváltani, amely igazolja, hogy a gépjármű rendelkezik kötelező felelősségbiztosítással. Külföldön, igazoltatáskor is kérhetik ezt Öntől. Ezt a zöldkártyát a biztosítója is megküldheti, de a CLB ügyfélszolgálata szívesen kiállítja és postázza Önnek. Igényét jelezheti, e-mailben és telefonon is. A zöldkártya kiállításának feltétele a díjjal rendezett élő kötelező biztosítás.
Mi a teendőm, ha nem fizettem be kötelező biztosításom díját, és megszűnt a kötelezőm?
Amennyiben a biztosítási szerződése díj-nemfizetés miatt szűnt meg, úgy az adott biztosítási időszakban Ön köteles ugyan ahhoz a biztosítóhoz visszakötni kötelezőjét, ahol az díj-nemfizetéssel megszűnt. Azon időszakra, amíg nem rendelkezett kötelező gépjármű felelősség biztosítással, a biztosító úgynevezett Fedezetlenségi díjat számol majd fel.
Mikor mondható fel a lakásbiztosítás és hogyan?
Lakásbiztosítást, a biztosítás kötési évfordulót megelőző 30 nappal lehet felmondani és évfordulóval újra, akár másik biztosító társasághoz átkötni.
Mire jó a lakásbiztosításon belüli felelősségbiztosítás?
A biztosító ebben az esetben arra vállal kötelezettséget, hogy a szerződésben rögzített kártérítési limit erejéig, Magyarország területi hatállyal megtéríti azon személyi és szerződésen kívüli harmadik személynek okozott dologi károkat, melyekért a magyar polgári jog szabályai szerint a biztosított tartozik kártérítési felelősséggel. A átvállalt kockázatokról a részletes tájékoztatót a biztosítási feltételekben találja.
Ki köthet és milyen időtartamra lakásbiztosítást?
Bárki, aki a vagyontárgy megóvásában érdekelt (tulajdonos, résztulajdonos, bérlő, finanszírozó) vagy azt ilyen személy javára köti. A lakásbiztosítási szerződés tartama határozatlan. A szerződést biztosítási évfordulóra lehet felmondani, de természetesen a szerződés megszűnik abban az esetben is, ha az érdekviszony már nem áll fenn.
Milyen összegre biztosítsam lakásomat?
Nagyon fontos kérdés, mivel a biztosítási összeg helytelen meghatározása alulbiztosításhoz és kár esetén aránylagos kártérítéshez vezethet. A biztosítási összeg meghatározásánál nem a piaci, forgalmi hanem az újjáépítési értéket kell meghatároznunk. Lakásbiztosítási kalkulátorunk ebben is segít Önnek. Az épület kivitelének, korának és típusának figyelembevételével a program felajánl egy négyzetméterárat. Ennek és a biztosítani kívánt ingatlan alapterületének szorzata lesz a javasolt épületbiztosítási összeg. A javasolt épületbiztosítási összeg meghatározásánál figyelembe vettük az összes biztosító erre vonatkozó ajánlását. A biztosítók eltekintenek az alulbiztosítás vizsgálatától, amennyiben a szerződés a javasolt négyzetméterár alkalmazásával jött létre. Mivel a felhasznált építőanyagok minősége ma már nagyon sokféle lehet, és ez árban is igen nagy eltérést jelenthet, a javasolt egységártól felfele természetesen el lehet térni.
Mi történik, ha az utas nem hívja fel az asszisztencia szolgálatot és a számlával utólag jelentkezik?
A biztosítók szerződési feltételei szerint, amennyiben a Biztosított a biztosítási eseményt azonnal és haladéktalanul nem jelenti be az asszisztencia szolgálat részére és ennek következtében az nem működhet közre a szolgáltatások teljesítésében, úgy a Biztosító a költségeket számla ellenében, és csak limitált, korlátozott mértékben téríti meg. A biztosítók által, erre az estre alkalmazott limitek eltérőek (de jellemzően néhány száz USD között mozognak) a pontos és részletes megfogalmazást a biztosítási szabályzatok tartalmazzák, melyeket elolvashat oldalainkon
Milyen dokumentumok szükségesek a kárbejelentéshez?
A következő dokumentumok szükségesek: – Biztosítási kötvény, – Orvosi igazolások, – Jegyzőkönyv balesetbiztosítási káresemény esetén, – Eredeti számlák, – Eredeti gyógyszervásárlási számlák, – Eredeti rendőrségi jegyzőkönyv, – Haláleset esetén halotti anyakönyvi kivonat-
Mit kell tennem, ha külföldön megbetegszem?
Haladéktalanul hívja fel az utasbiztosítási kötvényben megadott telefonszámon a biztosítót vagy annak asszisztencia szolgálatát, adja meg nevét, utasbiztosításának kötvényszámát, elérhetőségi telefonszámát. Az asszisztencia szolgálat, a helyzetnek megfelelő és teljes körű felvilágosítást fog nyújtani.
Mi történik, ha külföldön kórházba kerülök és nem tudok telefonálni?
Az első adandó alkalommal az utas hozzátartozója vagy a kórházban az orvos hívja fel az asszisztencia szolgálatot és jelentse be a káreseményt.
Ki kell-e fizetnie az utasnak az orvost a helyszínen?
A baleset vagy betegség következtében szükségessé váló kórházi kezelés esetén felmerült költségeket a Biztosító közvetlenül rendezi a kórházzal. Az orvossal vagy kórházzal egyeztetve az asszisztencia szolgálat garanciavállalási nyilatkozatot küld, amelyben nyilatkozik, hogy vállalja a költségeket és közvetlenül az orvosnak vagy a kórháznak kifizeti így a biztosítottat a helyszínen nem terheli költség. Az ezen kívül felmerült egyéb költségeket pl. gyógyszerköltség, a Biztosított fizeti és amikor visszatért, számla ellenében a Biztosító utólag visszatéríti.